Programowanie Python z grafiką

Wiek

11–13 lat
(12 osób w grupie), grupa początkująca

Wymagania

  • Znajomość obsługi komputera.
  • Zdolność logicznego myślenia.
  • Pomysłowość.
  • Zainteresowanie informatyką.
  • Znajomość szkolnego materiału matematyki.

Kontynuacja zajęć p. W. Bogdańskiego.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
  • Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
  • Kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych w języku Python.
  • Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych z konkursów informatycznych, matematycznych i logicznego myślenia.
  • Nabycie umiejętności posługiwania się programami z pakietu Corel.
  • Doskonalenie umiejętności prezentowania wyników własnej pracy oraz przedstawiania informacji na wybrany temat w różnej formie i postaci.
  • Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze, plakaty).
  • Zastosowanie i korzystanie z urządzeń wspomagających projekty graficzne (np. aparat cyfrowy, tablet, skaner, drukarka).
  • Wykorzystywanie nie tylko komputerowych gier edukacyjnych, planszowych historycznych, logicznych, łamigłówek przestrzennych.
  • Uświadomienie korzyści i zagrożeń, jakie związane są z korzystaniem z komputera i Internetu.
  • Korzystanie z zasobów Internetu.
  • Udział w konkursach, imprezach pracownianych i ogólnopałacowych.
Efekty

Uczestnik potrafi tworzyć aplikacje w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle i Math, rozwiązywać proste problemy matematyczne i algorytmiczne oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.

Rozkład zajęć
Wojciech Bogdański
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
GRUPA 5.
11 - 13 lat
17.45 - 19.15
sala 423
16.00 - 17.30
sala 423

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
samochody na macie